Current Partners

Algemene voorwaarden

MAOC 18 BV – Current Partners

1.             Toepassingsgebied

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de diensten of goederen die MAOC 18 BV, gevestigd te Warotstraat 34A, 3020 Herent en geregistreerd onder ondernemingsnummer 0800888.616 (BTW-nummer BE0800.888.616) (“Current Partners”) aan u, onze klant leveren, behalve voor zover schriftelijk anders is overeengekomen. “Wij”, “ons” en “onze” in de voorwaarden verwijzen naar Current Partners.
  • Indien de klant een consument is, gelden deze voorwaarden naast de rechten die consumenten hebben op grond van Belgische consumentenwetgeving. Deze voorwaarden beperken uitdrukkelijk geen consumentenrechten.

2.             Offertes

  • Onze offertes zijn vrijblijvend en veertien (14) kalenderdagen geldig, tenzij daarin uitdrukkelijk anders vermeld.
  • Als de klant een offerte niet binnen de geldende termijn schriftelijk aanvaardt, dan vervalt de offerte.
  • Een ondertekende offerte kan enkel schriftelijk geannuleerd worden door de klant. Bij annulering moet een forfaitaire betaling van 30% van het totale offertebedrag betaald worden.

3.             Prijzen

  • Alle prijzen die wij hanteren zijn in euro, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  • Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die wij niet konden voorzien ten tijde van de offerte of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  • De klant-consument heeft het recht om de overeenkomst met ons op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met een prijsverhoging.
  • Indien partijen een totaalbedrag in de offerte zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald.
  • Indien de klant bijkomende werken vereist en wij gaan hiermee akkoord, zal de prijs met betrekking tot deze werken vastgesteld worden op grond van onze werkelijk bestede uren aan het uurtarief zoals bepaald in de initiële offerte, tenzij anders overeengekomen in een nieuwe offerte.

4.             Betalingen en betalingstermijn

  • De werken omschreven in de offerte worden door ons slechts aangevat mits ontvangst door ons van een voorschot van 40% van het totale offertebedrag, tenzij anders vermeld in de offerte.
  • Tenzij anders vermeld dienen onze facturen binnen vijftien (15) kalenderdagen na de uitgiftedatum van de factuur te worden betaald. Facturen moeten per bankoverschrijving worden betaald. De bankgegevens staan op onze facturen.
  • Als een factuur na deze periode onbetaald blijft, of als u binnen twee (2) weken niet voldoet aan een verzoek tot betaling wegens opgelopen kosten of uitgaven, kunnen wij weigeren verder te handelen. In dat geval brengen wij u het volledige bedrag van de tot dan toe verrichte werkzaamheden in rekening.
  • Wij kunnen rente in rekening brengen over bedragen die niet binnen vijftien (15) kalenderdagen na de uitgiftedatum van de factuur zijn betaald. De rente is gelijk aan de toepasselijke wettelijke rente in België. Elke vertraging in de betaling zal ook leiden tot een forfaitaire betaling van 50 EUR door u om de invorderingskosten te dekken.
  • Protest van facturen dient binnen de vijf (5) werkdagen na uitgiftedatum van de factuur, schriftelijk en aangetekend aan ons bezorgd te worden (zie contactgegevens hieronder).

5.             Uitvoering  

  • Wij voeren de overeenkomst uit naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, waarbij wij alle redelijke inspanningen zullen leveren. 
  • Indien in de offerte is bepaald dat de werken in verschillende fasen of deelprojecten zullen worden uitgevoerd, hebben wij het recht om onmiddellijk na de uitvoering van de gespecifieerde werken van elke fase of deelproject te factureren.
  • Wij hebben het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  • Wij verbinden ons niet aan een merk of type van product in de uitvoering van de overeenkomst, tenzij anders bepaald in de offerte en/of deze kenmerken essentieel zijn voor de klant.
  • Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat wij tijdig kunnen beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst. De klant is verantwoordelijk voor het afschermen tegen stof of vuil van de eigen installaties.
  • De klant stelt op een juiste en nauwkeurige manier alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan ons.
  • Uitvoeringstermijnen zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding.
  • Het risico van verlies of beschadiging van de goederen die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de fysiek bezit van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt. 
  • De overdracht van materiële eigendom op roerende goederen geleverd door ons, heeft slechts plaats na volledige betaling van de overeengekomen prijs.

6.             Garantie

Wij maken klanten-consumenten attent op de wettelijke rechten die beschikbaar zijn voor consumenten onder de Belgische consumentenwetgeving, inclusief onder het Belgisch Burgerlijk Wetboek. Voor meer informatie over de Belgische consumentenwetgeving inzake garantie raden wij u aan de website van de Federale Overheidsdienst Economie (https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/opkomen-voor-uw-rechten/garantie) te raadplegen.

7.             Gegevensbescherming

  • Persoonsgegevens die wij ontvangen over de klant of zijn/haar bestuurders of werknemers tijdens normale uitvoering van de werken of voorafgaand de aanvaarding van de offerte, kunnen door ons worden verwerkt om u diensten te verlenen, om u marketingcommunicatie te sturen die u zouden interesseren; om onze contactpersonenlijsten bij te houden; om facturen te sturen; om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen.
  • De rechtsgrond waarop wij ons baseren voor het verwerken van persoonsgegevens is ons legitieme belang bij het uitvoeren van de verwerking die nodig kan zijn voor het verlenen van onze diensten. Wanneer u een individu bent, zullen wij ons ook beroepen op onze noodzaak om persoonsgegevens te verwerken om een overeenkomst met u aan te gaan of een overeenkomst uit te voeren die u met ons hebt. Waar vereist door de toepasselijke wetgeving, zullen we vertrouwen op uw toestemming voor direct marketing.
  • Persoonsgegevens zullen vertrouwelijk behandeld worden door ons en in geen geval aan derden verstrekt worden tenzij daar een wettelijke verplichting toe bestaat.
  • We bewaren de persoonsgegevens die we verzamelen zo lang als redelijkerwijs nodig is om de doeleinden te vervullen waarvoor we de gegevens hebben verzameld en om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen.
  • Personen hebben bepaalde rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die we hebben verzameld en die op hen betrekking hebben. Ze kunnen ons vragen om te zien welke persoonlijke gegevens we van hen hebben, om onjuiste gegevens te corrigeren en in sommige gevallen om hun persoonsgegevens te wissen of bezwaar te maken tegen ons gebruik ervan. Personen hebben ook het recht om een klacht in te dienen bij de gegevensbeschermingsautoriteit. Als u een van deze rechten wilt bespreken, neem dan contact met ons op.

8.             Aansprakelijkheid

  • Wij zullen enkel aansprakelijk zijn voor de directe schade die het rechtstreeks en noodzakelijk gevolg is van onze grove nalatigheid, zware fout of opzet in het kader van de uitvoering van de overeenkomst. Onze aansprakelijkheid naar u kan in geen geval worden ingeroepen voor indirecte schade.
  • Indien wij aansprakelijk zijn, is het bedrag van de schadevergoeding beperkt tot het bedrag dat de door ons afgesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald, of tweemaal het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, afhankelijk van welk bedrag hoger is.

9.             Klachten

  • De klant dient een door ons geleverd goed of dienst onmiddellijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  • Als u ontevreden bent over onze service, neem dan zo spoedig mogelijk (en in elk geval binnen 10 kalenderdagen) contact op met ons via aangetekend schrijven of email (zie onze contactgegevens hieronder), en geef daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming.
  • Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat wij gehouden kunnen worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
  • Wanneer de hierboven gevolgde weg niet tot een voldoende oplossing leidt, kan de klant steeds een klacht indienen bij Verzoeningscommissie Bouw (zie bouwverzoening.be) of een andere relevante ombudsdienst.

10.           Vrijwaring

De klant vrijwaart ons tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door ons geleverde producten en/of diensten. 

11.           Diverse bepalingen

  • Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.
  • Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg schriftelijk de overeenkomst aan. 
  • Wij zijn gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. Grote inhoudelijke wijzigingen worden met de klant besproken.
  • Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 
  • Indien een bepaling in deze algemene voorwaarden onrechtmatig of onafdwingbaar wordt geacht, wordt de rechtmatigheid of afdwingbaarheid van de overige bepalingen niet aangetast.

12.           Toepasselijk recht en jurisdictie

  • Onze offertes en deze algemene voorwaarden (met inbegrip van alle niet-contractuele verplichtingen die daaruit voortvloeien) worden beheerst door Belgisch recht. 
  • In geval van een geschil in verband met de levering van de diensten of goederen die onder deze algemene voorwaarden vallen, zullen we alles in het werk stellen om binnen een redelijke termijn een minnelijk akkoord te treffen, en onder voorbehoud van de toepasselijke bepalingen van openbare orde en enige consumentenwetgeving, valt elk geschil met betrekking tot deze algemene voorwaarden onder de exclusieve bevoegdheid van de bevoegde rechtbanken van Leuven, België.

 

Onze contactgegevens

Telefoonnummer: +32 (0) 471 64 65 82

Adres:                    Warotstraat 34A, 3020 Herent

E-mail:               info@currentpartners.be

Opgesteld op 01 Juli 2024.